Nha Trang

25 november 2014 - tp. Phan Thiết, Vietnam

Hoi lieve allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties van de afgelopen tijd! Leuk om van jullie te horen!

Na Hoi An (wat een super leuk stadje is, maar dat hebben jullie vast al uit Nick's verhaal begrepen) zijn we doorgegaan naar Nha Trang. Twijfels alom over of we hier wel of niet zouden stoppen, ivm het voorspelde slechte weer. De reis met de slaapbus ernaartoe ging opvallend soepel. In de apotheek heb ik 'reistabletjes' gekocht waar ik totaal KO van ga, fantastisch! Zodra we aankwamen had ik eigenlijk al spijt van onze stop. Het regende pijpenstelen en ons hostel zoeken met volledige bepakking was niet echt een pretje.. We hadden geboekt bij het hostel ihome. Uiteindelijk hebben we het hostel kunnen vinden, en wat zag het er super leuk uit. Heel leuk ingericht en de staff was enorm vriendelijk. Onze eerste nacht in een dorm, spannend! Na onze spullen achtergelaten te hebben in het hostel zijn we naar het strand gegaan. Weer een hoosbui. We zijn gaan schuilen in een classy beachrestaurant, waar ik de hele ochtend met m'n e-reader heb doorgebracht, terwijl Nick ging pitten in het hostel. Na de regen ben ik op onderzoek uit gegaan en heb ik het stadje verkend. Al snel kwam ik tot de conclusie dat ze hier wel een heel raar Vietnamees accent hadden.. Na nadere observatie bleek dit Russisch te zijn. Eerlijk is eerlijk, ik ben geen groot fan van (wal)Russen die zich 's ochtends om tien uur al aan het bezatten zijn en onaardig doen tegen de Vietnamezen, maar goed, daar kijken we wel doorheen.

Ik moest mn woorden terug nemen, leuk stadje! En wat hou ik toch van het strand! De rest van de dag prima weer gehad. 'S avonds hebben we een groepje leuke mensen uit het hostel leren kennen, waarmee we wat zijn gaan drinken. De volgende dag was ik om zeven uur wakker omdat de stroom was uitgevallen en de airco dus ook. Dan is zo'n klein kamertje met zes personen opeens wel erg benauwd. Na enorm oncharmant uit bed te zijn geklauterd ben ik op zoek gegaan naar een ontbijt en het strand. Nadat Nick ook weer boven water was na zijn stapavontuur, hebben we vooral gerelaxt op het strand en heerlijk gegeten! Die avond met mede reizigers uiteten geweest. Bijzonder om met een Deense, Estlander, Chileen en Nederlanders aan tafel te zitten!
De volgende dag was het erg slecht weer. Nick is gaan surfen, wat hij fantastisch vond. Hij is een deel van z'n pinknagel kwijt geraakt, maar it was worth it. Ik ben naar het modderbad gegaan. Na eerst flinke paniek te hebben gezaaid omdat ik geen Russisch spreek, kreeg ik mn persoonlijke badmeester toegewezen. Hij heeft de hele middag achter me aan gesjokt met een handdoek en flesje water, arme kerel. Maar een heerlijk ontspannen middag!

De volgende dag zijn we op weg gegaan naar Dalat, waar ik al abseilent en vrije vallend dacht dat ik dood zou gaan. De volgende keer meer!

Tot snel!

Liefs,