Plettenbergbay naar Swellendam

27 november 2016 - Swellendam, Zuid-Afrika

Hallo, daar zijn we weer =D iets later dan gepland met onze ene laatste blog.

Maandagochtend werden we heerlijk wakker in Buffelsdam Country lodge. Nadat we gisteren hartelijk ontvangen werden door de gastvrouw, een Nederlandse dame, zijn we uiteten geweest in een restaurant vlakbij. Het was een bijzondere avond, want we werden als prinsessen behandeld. Er was namelijk maar een tafeltje bezet. Heel de avond bleef al het personeel, daardoor werden we vaak aangestaard. Dat wat soms wel een beetje ongemakkelijk!

Maandagochtend hadden we eigenlijk de canopy tour gepland staan. Helaas hebben we dit niet gedaan, omdat we pas laat konden starten met deze activiteit. We zouden dan niet goed uitkomen met de autorit die we nog voor de boeg hadden.
We zijn naar Stormsriver gereden en daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Wauw, het is daar heeeeel mooi! We hebben onze beenspieren deze ochtend goed getraind, want we hadden een mooie wandeling met heel veel trappen. Uiteindelijk kwamen we uit bij de bekende bruggen. Na de wiebelbrug hebben we de route terug genomen en hebben we een heerlijke burger op bij het restaurant. Die hadden we wel nodig voor de rit die ons te wachten stond.
In 4 uur zijn we naar Swellendam gereden met de auto. Ik heb deze rit gereden maar het was goed te doen. We hebben zoveel verschillende landschappen gezien. Van heel mooi uitzicht over de oceaan tot aan heuvelachtige gekleurd land(rode grond). Onderweg kwamen we langs Knysna, een heel leuk stadje met een prachtige baai. Wat vooral ons opviel is dat alles zo mooi groen is.
Van maandag tot woensdag overnachtten we in het hotel African Shades. Dinsdag werd er 32 graden voorspeld, dus hadden we een relax dagje gepland. Het was genieten bij het zwembad.
Woensdag zijn we naar Stellenbosch gereden. Onderweg hebben we een cocktail gedronken met loempia's in Franschhoek. Een heel mooie plaats, mooie straat, veel restaurants, en wat het misschien het mooiste maakte, het zonnetje scheen lekker.

De volgende blog zal  gaan over;
Paardrijden in een wildpark, nu meer ontspannen of wederom met dichtgeknepen billen?
Een bijzondere Afrikaanse avond en onze terugreis naar Nederland.