Heenreis

8 november 2014 - Hoan Kiem District, Vietnam

Hoi allemaal,

Ondertussen zijn we al een tijdje in Vietnam en loop ik een beetje achter met bloggen (nu al!). Onze heenreis liep op z'n zachtst gezegd niet zo voorspoedig. Toen we in de file kwamen op de a2 leek er nog geen vuiltje aan de lucht. We waren op tijd vertrokken dus wat vertraging was geen probleem. Uiteindelijk bleek de file iets langer dan gedacht, maar redelijk ontspannen kwamen we aan op Schiphol. Tijdens het inchecken werd ons meegedeeld dat we niet konden inchecken zonder een ticket Vietnam uit. En die hadden we niet! Of we wel even wilden opschieten, want de incheckbalie ging zo dicht... Na wat kleine tegenslagen (ipad leeg, randomreader onderin backpack) is het gelukt om een ticket naar Cambodja te boeken. Als de wiederweerga terug naar de incheckbalie, die gelukkig nog open was. Met een nog vrij hoog stressniveau afscheid genomen van papa, mama en sven en snel door de douane. Op het moment dat ik de boardingpass liet zien aan de douanebeambte, zei hij met een stalen gezicht "mevrouw, u staat bij de verkeerde gate"! Waarop ik een lichte paniekaanval kreeg en riep dat dat helemaal niet kon, want Nick was al weg! Nogal geschrokken van mijn reactie keek hij me even aan, om daarna GRAPJE! Te roepen. Verkeerde grap, op het verkeerde moment. Als blikken konden doden! Vervolgens wilden we nog even snel pinnen voordat we het vliegtuig ingingen, waarbij Nick zijn paspooort met boardingpass en al op de pinautomaat liet liggen.

Gelukkig kwam het allemaal goed en zijn we met een korte tussenstop in Singapore en een fikse jetlag aangekomen in Hanoi!

Tot snel!

Liefs, Renee

1. Iris:
    8 november 2014
    wat een pech, maar heerlijk geschreven meid! Is dit een Koks tikje? tot het volgende verhaal!